De toekomst van sales in 1 dag

vanaf morgen de salesresultaten verbeteren

"het was zeer inspirerend!"
  • Datum
  • 11 april 2018
    8:30 -9:00 inloop
    9:00 - 17:00
    + aansluitende borrel
  • Locatie
  • MeetINoffice
    De Bleek 13 Woerden
  • Taal
  • Nederlands
  • Investering
  • €675,- pp, excl. BTW,

    incl. boek* |
    incl. research rapport t.w.v. €195,-**

In het kort

De Masterclass ‘de toekomst van sales in 1 dag’ was wat mij betreft een schot in de roos. Naast de interessante bijdragen van toonaangevende experts uit wisselende vakgebieden was er ook genoeg ruimte voor reflectie en netwerken. Voor een volgende editie houd ik me zeker aanbevolen!  Michael Boon – Head Relations – IZB

 

De kern van de dag:

Onder de knop ‘download informatie’ vindt u het dagprogramma

Up tempo ‘De (nabije) toekomst van sales’ | 6 inspirerende sprekers: o.a. 2 gerenommeerde professoren en de voormalig COO van IBM Benelux | concrete handvatten | ten grondslag ligt een onderzoek uitgevoerd voor Rotterdam School of Management, Erasmus University (RSM) – voor het Sales Leadership Programma, een onderzoek van prof. dr. Ed Peelen en Machiel van Nieuwaal (beiden sprekers deze dag).

 

 

 

 

*incl. boek: voorafgaande aan het event wordt u het boek ‘Sales Growth’ toegezonden

**incl. research rapport t.w.v. € 195,- : ‘Maak sales toekomstbestendig. 15 bouwstenen van de next high performance salesorganisatie’, research van prof. dr. Ed Peelen en Machiel van Nieuwaal onder meer dan 200 sales leaders

7x Resultaat van de dag

  1. Bij in je vakgebied in 1 dag
  2. Vanaf morgen aan de slag met 15 concrete bouwstenen
  3. Inspiratie op academisch niveau, no-nonsense docenten
  4. Evidence based: meer winst en meer omzet
  5. Nieuwe inzichten om binnen je eigen organisatie de directie te adviseren
  6. Je sales/strategisch plan 2018 wordt buitengewoon
  7. Incl. research rapport t.w.v. € 195,- : ‘Maak sales toekomstbestendig. 15 bouwstenen van de next high performance salesorganisatie’

 

Maandag 4 december 2017 de Toekomst van Sales in 1 dag bijgewoond, georganiseerd door het Centre for Commercial Innovation. Een heel interessant programma gebaseerd op de drie key innovaties van heden die het salesvlak vandaag en morgen enorm zullen laten veranderen!! Technologie, businessmodel innovatie en sociale innovatie.

Voor mij de thema’s van vandaag waar de sales professional het antwoord op moet hebben of gaan formuleren. Dank voor het aanbieden van de juiste inzichten en bruikbare tools geboden door sprekers die hun sporen hierin duidelijk hebben verdiend. Klasse !”

Michel Martens -Director Foodserice EUR west – CSM Bakery

6 inspirerende sprekers

Prof. dr. Barend Mons
Barend Mons is wereldwijd één de meest gerenommeerde wetenschappers op het gebied van Big Data. Barend is van origine bioloog, maar al begin jaren 90 wekte data-integratie zijn interesse en verschoof zijn onderzoek voor een groot gedeelte naar semantiek & data-integratie. Barend publiceerde in de 2 meest hoog aangeschreven wetenschappelijke journals: Nature en Science. In 2015 werd Barend Mons aangesteld als Chair of the High Level Expert Group, in het leven geroepen om de Europese Commissie te adviseren over Europese wetenschappelijke Big Data integratie.

Joep Hompus, voormalig COO IBM Benelux
Als voormalig COO (tot 2017) bij IBM Benelux was Joep Hompus binnen het managementteam verantwoordelijk voor alle business operaties binnen IBM Benelux, waarvan ook sales operations een onderdeel is. Met deze eindverantwoordelijke voor sales operations is hij een insider van het sales management proces en met de pet op van ‘integrale business processen binnen de gehele organisatie’ is hij ook een buitenstaander van dit proces, hetgeen hem interessante perspectieven op het gebied van sales performance and sales management heeft gegeven. Binnen IBM heeft hij een breed portfolio van functies vervuld, waaronder SW business applicatie ontwikkeling, IT en Systems Integration project management, contract en delivery management, IT Risk management, etc. Hij studeerde Wiskunde en Informatica aan de Technische Universiteit in Delft, en behaalde zijn MBA in Engeland.

Prof. dr. Ed Peelen
Expertisegebieden zijn relatiemarketing, customer intelligence, customer experience en omni-channels, en nieuwe klantgerichte businessmodellen en -proposities. Ed Peelen heeft brede ervaring in sales, marketing en strategie, dankzij advies-, educatie- en researchprojecten bij bedrijven in allerlei sectoren, nationaal en internationaal. Ed Peelen is bijzonder hoogleraar Content Marketing aan de Universiteit van Amsterdam. Daarvoor werkte Ed Peelen circa 10 jaar op Nyenrode Business Universiteit als hoogleraar, voorzitter van de vakgroep marketing & supply chain en als programmadirecteur van vele executive programma’s. Ook is Ed Peelen founder en partner van ICSB (www.icsb.nl)

Faust Mertens, Director Sales Leadership RSM, Partner Centre for Commercial Innovation
Expertisegebieden zijn Sales strategie, Sales cultuur, Sales Performance Management en het ontwerp van Sales Academies. Faust Mertens werkte bij Friesland Campina in commerciële en algemene management functies. Faust adviseerde allerlei nationale en internationale ondernemingen op het terrein van Sales. Faust is founder en Director van het Sales Leadership programme bij RSM, Erasmus University.

Machiel Nieuwaal, Commercieel Manager Maasdam, Partner Centre for Commercial Innovation
Machiel is als commercieel manager bij Maasdam Groep verantwoordelijk voor sales, marketing, communicatie en innovatie. Daarnaast is hij partner van het Centre for Commercial Innovation. Expertisegebieden zijn commercie en innovatie. Machiel gelooft sterk in het in de praktijk brengen van kennis op een persoonlijke en no-nonsense manier. Als partner van het Centre for Sales Leadership wil hij collega’s in de commercie ondersteunen, door met het Centre state-of-the-art kennis te vertalen naar de dagelijkse praktijk. Machiel kan worden omschreven als iemand met oog voor de mens en is een analytisch en slagvaardig persoon.

Sander Lems, E-commerce Success Manager ISM eCompany
Sander Lems is E-commerce Succes Manager bij e-commercebureau ISM eCompany. Daar is hij verantwoordelijk voor het gezamenlijk behalen van maximaal online succes voor gerenommeerde omnichannel merken en retail organisaties. Dit door het bepalen van de optimale online strategie & executie met behulp van 100+ online marketing specialisten, omnichannel strategen, visual designers, e-commerce consultants en software ontwikkelaars.

Hiervoor heeft Sander 8 jaar lang uitgebreide ervaring opgedaan als online marketeer in diverse branches en organisaties geholpen met het bepalen en overtreffen van hun online doelstellingen.

 

Voor wie is dit relevant?

De dag is bestemd voor iedereen die zich mede- verantwoordelijk voelt om de next step in sales te zetten.

De toekomst van sales in één dag is zowel voor organisaties die een salesafdeling hebben, als voor organisaties die sales op een andere manier hebben georganiseerd.

Functies van professionals met interesse voor dit event zijn bijvoorbeeld:

  • salesmanager/directeur
  • commercieel manager/directeur
  • CEO/DGA
  • (senior) accountmanager
  • business developer
  • marketingmanager/adviseur

 

Inhoud van de dag

Dat sales aan het veranderen is ervaart iedereen! Bijvoorbeeld onder invloed van internet en digitale technologie, de opkomst van ‘consultative selling’, veranderende kerncompetenties die nodig zijn voor sales, big data, netwerk- en DMU veranderingen in de sector, enzovoorts.

Prof. dr. Ed Peelen en Machiel van Nieuwaal hebben in samenwerking met Faust Mertens een onderzoek uitgevoerd naar de bouwstenen voor salessucces. Daaruit kwamen 15 te ontwikkelen bouwstenen scherp naar voren. Uit onderzoek dat zij onder ongeveer 200 sales leaders hebben uitgevoerd, bleek dat organisaties die op dit moment al verder zijn met implementatie van deze bouwstenen, niet alleen in de toekomst verwachten succesvoller te zijn, maar ook nu al succesvoller zijn: uitgedrukt in hogere winst, omzet en groei van marktaandeel. De masterclass de toekomst van sales in 1 dag is geïnspireerd op de enkel cruciale thema’s binnen de bouwstenen van de toekomstige high performance salesorganisatie. U ontvangt als deelnemer het volledige research rapport t.w.v. €195. Tijdens het event:

  • Up tempo wordt inhoud gegeven aan de kennis over trends en ontwikkelingen binnen sales
  • We leren van concrete praktijkvoorbeelden van
    geslaagde sales initiatieven
  • Aan de slag! Na deze dag heeft u de handvatten.
  • Aan de hand van deze masterclass en het door ons bij de afsluiting uitgedeelde research rapport over de 15 bouwstenen van de next high performance salesorganisatie, bent u in staat nieuwe ideeën en plannen te vormen.

Sfeerimpressies

Schrijf je nu in voor wo 11 april 2018

"De dag gaf me de kans om te horen wat er speelt op het hoofdveld van het verkoopmetier. Gepresenteerd door verkoopprofessionals en wetenschappers van topniveau. Ik verheug me op een uitnodiging voor een volgend evenement." Jan Bos - Business Unit Manager Commercie - Keijsers Interiors

Direct inschrijven