15 bouwstenen van jouw toekomstbestendige salesorganisatie

Groei van winst, omzet en marktaandeel samengevat in 15 concrete bouwstenen

  • Duur
  • 2 dagdelen van 4 uur
  • Locatie
  • Op door u gewenste locatie
  • Investering
  • Investering afhankelijk van groepsgrootte
  • Taal
  • Nederlands, English
  • Diploma
  • Certificaat

In het Kort

De kern van het programma:
De toekomst van sales in een notendop | 15 bouwstenen | the next high performance sales organisation | analyse scan voor uw organisatie | de relatie tussen de 15 bouwstenen, winst, omzet en groei van marktaandeel.

Docenten:
Prof. Dr. Ed Peelen
Machiel Nieuwaal BA, MSc
Faust Mertens MBA

Locatie:
Bij u op locatie of op een andere door u gewenste locatie.

Inhoud

Dat sales aan het veranderen is ervaart iedereen. Bijvoorbeeld onder invloed van digitale technologie, de opkomst van klantcentrale consultatieve verkoop, veranderende kerncompetenties die nodig zijn voor sales representatives, big data, ketenverschuivingen onder druk van de economische crisis, enzovoorts.

Ed Peelen en Machiel van Nieuwaal hebben in samenwerking met Faust Mertens een onderzoek uitgevoerd naar de bouwstenen voor toekomstig salessucces. Daaruit kwamen 15 te ontwikkelen bouwstenen scherp naar voren (zie onderstaande plaatje). In een exploratief onderzoek dat zij onder 50 sales leaders hebben uitgevoerd, bleek dat organisaties die op dit moment al verder zijn met implementatie van deze bouwstenen, niet alleen in de toekomst verwachten succesvoller te zijn, maar ook nu al succesvoller zijn: uitgedrukt in hogere winst, omzet en groei van marktaandeel. In de workshop staan de 15 bouwstenen van de toekomstige high performance salesorganisatie centraal:

  • In vogelvlucht wordt inhoud gegeven aan de aspecten van
    deze bouwstenen die direct invloed hebben op toekomstig
    (sales)succes
  • We laten u kennis maken met enkele voorbeelden van
    geslaagde sales initiatieven op basis van de 15 bouwstenen
    (en ook hoe het niet moet)
  • Aan de slag! Aan de hand van een oefening verkennen we
    welke aspecten van welke bouwstenen voor uw organisatie nu en in de nabije toekomst het meest van belang zijn om aan te pakken
  • Er is alle ruimte voor uw vragen: tijdens de workshop of voorafgaande aan de workshop

Bij de incompany variant van deze workshop ontvangt het bedrijf vooraf een analyse scan, om meer inzicht te krijgen in hoe hoog de organisatie op dit moment al scoort op de 15 bouwstenen van de toekomstige (sales) organisatie. Daarnaast kan uw organisatie zich, zo u wilt, spiegelen aan gemiddelde scores van 50 salesleaders uit verschillende sectoren en organisaties.

Doelgroep

De masterclass is bestemd voor iedereen die zich mede- verantwoordelijk voelt om de next step in sales te zetten.
De workshop is zowel voor organisaties die een salesafdeling hebben, als voor organisaties die sales op een andere manier hebben georganiseerd of willen gaan organiseren.

Resultaat

Resultaat van de masterclass

  • Bekend met de trends & ontwikkelingen binnen sales;
  • Kennis van de essentials (de 15 bouwstenen) van hoe uw (sales)organisatie klaar te maken voor de toekomst;
  • Gelijk aan de slag om met deze bouwstenen de sales in uw eigen organisatie beter te ontwikkelen.

Benefits for companies
Als u aan de slag gaat met één of meerdere bouwstenen voor de toekomstige high performance (sales)organisatie, kunt u rekenen op betere prestaties: meer omzet, meer winst en groei van uw marktaandeel.

“Met 15 bouwstenen tegelijkertijd aan de slag dat is te veel. Wel gaven ze me een ontzettend goede helicopterview om het landschap van sales, met al haar ontwikkelingen in één keer te overzien. Zelf ben ik als eerste met 4 bouwstenen concreet aan de slag gegaan. Ze leveren nu al winst op en ik voel mijn salesorganisatie zich professionaliseren.”

 

Schrijf je nu in!

Op weg naar groei van winst, omzet en marktaandeel met de 15 bouwstenen van jouw toekomstbestendige salesorganisatie

Direct inschrijven