De kern van het programma:
Disruptieve technologieën in relatie tot commerciële verbetering | big data, VR/AR, internet of things, 3D printing, kunstmatige intelligentie en robotics | essentials per technologie uitgelegd: wat is het, hoe werkt het?
Locatie:
Bij u op locatie of op een andere door u gewenste locatie
We starten de incompany masterclass met een overzicht van de meest baanbrekende 15 technologische innovaties van dit moment. We denken kort na over de maatschappelijke consequenties. Maar al snel zoomen we in op de commerciële mogelijkheden van de regen aan technologische innovaties die over ons heen komen en gaan komen. In het bijzonder worden Big Data, Virtual Reality / Augmented Reality, the internet of things, 3D printing, kunstmatige intelligentie en robotica uitgelicht. Wat is het? Hoe werkt het? En vooral: hoe deze toe te passen om uw commercie te versterken?
Innovaties volgen elkaar steeds vaker op. Van de Agriculturele Revolutie tot de Industriële Revolutie kostte ons ongeveer 8.000 jaar. Zo’n 250 jaar later zijn we al beland bij de derde of misschien wel vierde technologische
revolutie na de Industriële Revolutie. Deze technologische revolutie bevatte logischerwijs een groot technologisch component (what’s in a name). Technologische innovaties creëren immers weer nieuwe innovaties. Maar zeker net zo groot is misschien nog wel de gedragscomponent: de
afgelopen jaren hebben we gezien dat inwoners van onze maatschappijen na de industriële revolutie gewend zijn geraakt aan technologische vooruitgang. We zien dat de adoptietijd van nieuwe innovaties korter en korter wordt.
Kijk maar hoe snel u gewend bent geraakt aan bijvoorbeeld tablets, tot 2010 onbekend bij het grote publiek. De optelsom van technologieën zou dus kunnen gaan zorgen voor een exponentiële versnelling. Binnen
zelfstandige technologische innovaties zien we deze exponentiële groei al veel langer (zie de wet van Moore).
Zomaar wat voorbeelden waarbij we exponentiële groei kunnen ontdekken zijn: opslag van data, transportsnelheid van data, genetica, nieuwe materialen en (duurzame) energieopwekking.
Voor commercie binnen organisaties is trendwatching en ‘trial-and-error experiment’ onontbeerlijk. De technologieën brengen intelligence binnen commercie naar een volgend level, met bijvoorbeeld allerlei nieuwe leadgeneratie, acquistie- en conversiemogelijkheden. Technologie biedt de mogelijkheid om via veel meer kanalen contact te maken met klanten. Efficiëntie te verhogen, meerwaarde te verhogen voor klanten en zelfs om businessmodellen radicaal te vernieuwen.
De incompany masterclass is bestemd voor professionals die nieuwsgierig zijn naar nieuwe technologie in het algemeen, maar vooral ook die het in het bijzonder noodzakelijk vinden om met nieuwe technologische innovaties de commercie van hun organisaties te versterken. De masterclass is gericht op mensen die nog niet thuis zijn in de technologieën.
Resultaat van de incompany masterclass
Commerciële groei aan de hand van baanbrekende technologische innovaties.