Executive education:
opleidingen en masterclasses

Voor mensen en organisaties die koploper in commercie willen worden of blijven

Wie is het Centre?

Het Centre heeft de vaste overtuiging dat sales, marketing, communicatie en innovatie in de bredere context van klantgerichte commercie, een cruciale succesfactor is voor hedendaagse organisaties. De ambitie van het Centre is: 'wij willen hét meest hoogwaardige commerciële opleidingscentrum zijn van Nederland'. Dit betekent dat professionals die een opleiding, masterclass of incompany opleiding volgen bij het Centre, state-of-the-art kennis krijgen aangereikt. Hierbij wordt gekozen voor kennis die in het teken staat van de dagelijkse praktijk: kennis die deelnemers en organisaties helpt om koploper te worden of te blijven. Voor de overdracht van deze kennis wordt een zorgvuldige selectie gemaakt van docenten. Enerzijds krijgen deelnemers college van vooraanstaande wetenschappers (professoren en onderzoekers) en anderzijds kiezen we voor vertegenwoordigers van best practices in het bedrijfsleven (bijvoorbeeld commercial leaders en CEO's). Bewezen effectieve leermethoden worden ingezet. Het Centre werkt hierbij samen met universiteiten, educatieve instellingen, docenten en onderzoekers aan verdere professionalisering van het commerciële vakgebied: sales, marketing, communicatie en innovatie.

Executive Education

Voor wie is het Centre?

Organisaties en commercial professionals (sales, marketing, business development, innovatie, etc.) worden geconfronteerd met veel uitdagingen. Klanten in B2B markten zijn mondig, goed geïnformeerd en veeleisend. Jarenlang succesvolle bedrijven zien hun producten vervallen tot commodities en prijzen staan onder druk. Technologische en ander type innovaties daarentegen bieden legio kansen: hoe die te benutten? Hoe commercie te (her)organiseren als volwassen organisatie? En hoe commercie te professionaliseren als disrupter? Hoe om te gaan met de (terechte?) toename van eisen aan commercie vanuit de eigen interne organisatie? Hoe om te gaan met de verschuivende focus van push (product)verkoop en marketing, naar pull waardecreatie door verkoop van oplossingen en experiences voor klanten? En op welke manier komen we van strategische abstractie, naar concrete actie en implementatie?

Kortom, de executive education van het Centre is voor professionals die:

  • hun organisatie willen helpen verbeteren;
  • willen groeien in kennis en kunde;
  • handvatten kunnen gebruiken voor de next steps;
  • stappen willen maken in hun carriere;
  • het een uitdaging vinden dat de educatie soms pittig is (academisch niveau);
  • willen leren van uitdagingen en oplossingen van collega's in ander sectoren.

Neem contact met ons op

De initiatiefnemers

Het Centre for Commercial Innovation is een gezamenlijk initiatief van een aantal universitaire docenten en commercial (sales) leaders.

Prof. Dr. Ed Peelen

"De toekomst is aan klantgerichte commercie!"

Expertisegebieden zijn relatiemarketing, customer intelligence, customer experience en omni-channels, en nieuwe klantgerichte businessmodellen en -proposities. Brede ervaring in marketing en strategie, dankzij advies-, educatie- en researchprojecten bij bedrijven in allerlei sectoren, nationaal en internationaal. Is bijzonder hoogleraar Content Marketing aan de Universiteit van Amsterdam. Werkte circa 10 jaar op Nyenrode Business Universiteit als hoogleraar, voorzitter van de vakgroep marketing & supply chain en als programmadirecteur van vele executive programma’s.

Faust Mertens MBA

Expertisegebieden zijn Sales strategie, Sales Performance Management en het ontwerp van Sales Academies. Werkte bij Friesland Campina in corporate planning, commercieel en algemeen management functies. Adviseerde allerlei nationale en internationale ondernemingen op het terrein van Sales. Director van het Sales Leadership programma bij Rotterdam School of Management, Erasmus University.

Machiel van Nieuwaal BA MSC

Expertisegebieden zijn commercie en innovatie. Machiel gelooft sterk in het in de praktijk brengen van kennis op een persoonlijke en no-nonsense manier. Als partner van het Centre for Commercial Innovation wil hij collega’s in de commercie ondersteunen, door met het Centre state-of-the-art kennis te vertalen naar jouw dagelijkse praktijk. Machiel kan worden omschreven als iemand met oog voor de mens en is een analytisch en slagvaardig persoon.
 Naast zijn werk voor het Centre for Commercial Innovation, is hij als commercieel manager bij Maasdam verantwoordelijk voor sales, marketing, communicatie en innovatie.